Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Sunday, July 6, 2014

PERASAN CANTIK KAU NOKKK MISS KK

Selamat berpuasa semua.... Hari ni 8 hari umat Islam berpuasa dan hari ni tak berbuka berseorangan sebab orang tersayang balik jadi boleh lah gi dating sambil-sambil beli makanan untuk berbuka.... Nak berkepit, bergedik dan berdating takpe lah sebab dah halal orang pun tak boleh nak cakap apa.... Seronok nya sambut Ramadan pertama sebagai suami isteri.... Gi bazaar Ramadan dengan Encik Suami memang best....

Bukan lah nak mengumpat atau nak mengata cuma nak bagi nasihat pada sesama kaum sebab kita sesama umat Islam kena saling menasihati mana yang betol dan mana yang salah.... Kalau orang salah kita cuba perbetulkan bukan nya bermakna kita betol tapi kita cuba untuk membawa dia ke arah kebaikan.... Nak terima atau tak terpulang pada individu masing-masing....

Bagi seorang isteri + seorang ibu yang tak bekerjaya, jangan lah sibuk berfacebook sepanjang masa kalau dah boring sangat buat kerja rumah di bulan puasa ni.... Tak perlu lah up date status dan gambar anak setiap hari 7 @ 8 status, baik cerita dalam diari dari heboh kat facebook.... Macam lah dia seorang ada anak, orang lain tak ada anak ker? Kalau anak comel gila takpe jugak ni biasa-biasa jer.... Patut lah awak jenis suka up date semua benda dalam facebook, kawan awak yang dah ada anak pun duk sibuk depan facebook.... Sama-sama tak cerdik, memang boleh berkawan sangat lerr.... Tak sangka dah kahwin pun still macam budak-budak perangai.... Kawan-kawan pun semua jenis suka berkepit dengan jantan, berpeluk dengan jantan  jenis tak reti malu, gedik sangat kot tak sempat tunggu pas kahwin.... Tak heran lah kalau awak tak cerdik dan duk berkepit dengan jantan.... Tunang pun bodoh agama, cam ner nak jadi ketua keluarga tak ada agama dalam rumahtangga....

Ingat kan bulan Ramadan ni awak jaga lah batas pergaulan dan tak berdating dengan tunang tapi tiap-tiap hari awak duk dating dengan dia.... Awak tu belom kahwin dah buat perangai macam laki bini, cuba lah jaga maruah sebagai wanita.... Jangan lah nak gedik sangat.... Bulan puasa ni tiap-tiap malam keluar siap pergi rumah kawan yang dah kahwin, awak tu baru bertunang bukan dah kahwin.... Kalau orang cakap awak tu bodoh ke, gedik ke, jalang ke murah ke tahu marah.... Habis nak panggil perempuan apa lagi kalau dah bulan puasa pun keluar dengan tunang.... Kalau perempuan mahal dan cerdik dia tak keluar dah dengan tunang bulan Ramadan.... Lepas kahwin boleh jer buat macam tu....

Bulan Ramadan pun nak up load gambar berdua dengan tunang ke? Patutnya sebagai umat Islam hormat lah bulan Ramadan tak perlu up load gambar dengan tunang sebab bulan Ramadan bulan mulia.... Memang bodoh lah pada kawan-kawan @ sedara mara awak yang like gambar dengan jantan, tak cukup agama kot... Awak ni memang jahil agama kan? Dah tahu bulan Ramadan, tak perlu up load gambar dengan tunang jagalah sikit adab sebagai perempuan.... Orang yang ada agama, tak kan up load gambar dengan jantan.... Baik ker orang macam awak ni? Perangai pun macam bohsia.... Kalau saya cakap awak ni betina jalang dan murah tahu nak meradang.... Dah duk berkepit dengan jantan bukan betina murah ker? Memang lah tunang awak tapi bukan suami awak...

Konon-konon buat gambar pre wedding lah kan duk up load? Huk aloh lah.... Orang kampung pun reti juga buat pre wedding eh? Tak sangka orang kampung pun nak tunjuk hebat buat pre wedding tapi kehidupan macam orang kampung.... Pakai pun bolot wekk jer...Tapi kesian gambar buruk jer tak macam photographer professional.... Tunang awak nama jer orang Selangor tapi pose pun macam orang kampung.... Susah orang perasan cantik ni nak buat pre wedding.... Betina hodoh macam awak pun ada hati nak buat pre wedding eh? Bajet konon cantik, kalau muka cam awak cantik memang tak ada lah orang hodoh atas dunia ni.... Cantik ke awak? Hodoh jer saya tengok.... Dah lah gemuk macam tu, muka pun tembam, perasan cantik.... Duk Besut Terengganu jer pun nak buat pre wedding segala bagai.... Kalau rupa tu cantik takpe jugak nak post.... 

Orang Islam tak perlu buat pre wedding sebab kita belom halal nak posing berdua dalam gambar... Perlu ke ikut cara orang kafir? Semua benda nak ikut orang kafir.... Nak ukir inai macam orang india lah.... Dah taw ukir inai tu tak baik buat jugak yelah sebab awak tak terapkan adab Islam dalam perkahwinan.... Mak ayah pun sama-sama bodoh bagi anak buat semua tu, sia-sia jer pergi haji tapi tak reti adab dalam Islam... Kalau mak bapak awak reti agama, dia dah halang buat ukiran inai.... Awak ni tak sedar diri yang awak tu hodoh, kampung, kolot, pakai pun macam orang kampung..... Kesian manusia yang tak sedar kekurangan diri ni tapi tak apelah sebab rasa diri perfect.... Nanti saya up load gambar awak kat sini biar orang tengok awak ni cantik ke hodoh.... Terasa ke? Lantak lah bukan rugi pun tak berkawan dengan awak.... Bukan pandai agama pun, bukan cantik pun buruk jer.... 

Awak stalk pasal saya then bercerita buruk pasal saya dekat kawan-kawan awak untuk apa? Awak fitnah saya bukan-bukan depan tunang awak konon saya ni lapaa stalk pasal awak macam awak tak stalk pasal saya.... Awak block fb saya tapi terhegeh-hegeh guna fb stalker untuk stalk saya pehal? Awak duk bercerita konon saya ni jahat dan meroyan tak ley tengok awak, untuk apa? Up date konon saya ni bercerita buruk pasal awak nanti cari awak untuk minta maaf tapi awak yang bercerita kat kawan-kawan awak.... Lepas tu cakap kat kawan awak jangan puji awak takut saya jeles sebab kawan awak cakap awak cantik.... Cuba awak cakap awak rasa awak tu cantik ker? Tak pernah lagi kawan-kawan saya atau selain dari kawan awak puji awak cantik.... Ex awak pun tak pernah cakap awak cantik.... Kalau cantik ramai dah lelaki nak kat awak mesti awak tak pilih tunang awak.... Tolong balas dalam whatsapp kalau tak nak printscreen fb awak duk dalam blog saya ni.... Jawab semua pertanyaan saya kalau awak tu berani.... Reply dalam whatsapp yer? Hehehehe....

Sila cari saya dalam whatsapp sebab saya nak settle dengan awk sebelum awak kahwin tu pun kalau nak hidup aman tapi kalau awak rasa nak fb awak ade dlm blog saya ni sila teruskan biadap... Awak boleh ajak geng @ tunang awak untuk cari saya dah takut sangat nak cari alone.... Tak guna mengata dalam fb,cari saya depan-depan... Kalau rasa diri beragama dan mulia macam status @ gambar yang di up load tak payah gedik keluar dengan jantan sampai malam dan berkepit dengan jantan bulan Ramadan ni....

Berani cakap dalam fb, berani cari depan-depan... Pengecut jugak betina cadbury ni kan? Mulut awak tu memang busuk so tak payah berlakon baik dalam fb kalau nak sumpah seranah meh depan-depan... Manusia hipokrit dan mulut puaka macam awak ni memang tak kan jumpa kawan yang baik jenis spesies jer bodoh + gedik.... Cari saya kat whatsapp A.S.A.P... Kalau awak nak settle cepat dan tak nak saya mengata awak so cari saya cepat-cepat... Ke nak saya bagitahu semua kawan-kawan awak perangai sebenar awak? Dah hebat sangat + retis sangat meh cari saya tak payah berlagak mengata belakang dasar betina bodoh! Bodoh lagi dari beruk dah lah muka pun macam beruk.... Menyampah gila bila naik gambar awak kat instagram saya, dah lah hodoh, pendek pulak tu.... Kalau cantik selera jugak nak tengok... Susah orang bajet cantik even muka macam cadbury.... Hahahaha.... Tak payah bajet sangat, awak bukan cantik pun.... Orang Terengganu semua hodoh-hodoh...

Jaga diri dan jaga tingkah laku jangan nak biadap sangat hidup ni.... Kalau hidup cuma tahu nak memfitnah orang dan memburukkan orang baik mampos jer... Konon nya baik dan beragama tapi perangai jahat macam firaun.... Ok lah Miss KK a.k.a Miss Bangang, sila cari saya k? Awak tak payah letak gambar masjid kat dalam whatsapp sebab perangai awak tak seindah gambar whatsapp awak... Ape guna letak gambar masjid yang mulia tapi perangai gatal dan murah keluar dengan jantan.... Kalau dah kaki jantan jangan tunjuk baik....

TALK : Manusia ni jenis bermuka-muka