Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Thursday, July 3, 2014

RINDU NYA KAT ENCIK SUAMI

Hello blogger ku yang tercinta !

Alhamdulillah hari ni 5 hari kita semua telah berpuasa, syukur masih diberi peluang oleh Allah untuk menemui Ramadan yang mulia.... Sekarang ni nak bercerita pasal Encik Suami lah pulak, dah lama tak membebel pasal buah hati sorang tu.... Yelah dah tak boleh nak jumpa puasa ni, raya nanti boleh bersua muka.... Hehehehe.... Tak pe janji ley raya together...

Tetiba kelmarin ada kawan mak aku datang bertanya aku " Kakak tak sunyi ke duk sini sorang-sorang? Tak teringin ke ikut suami pergi KL? Tak payah lah kerja kat sini, ikut jer suami pergi KL.... Tak takut ker orang lain ngorat suami? Kakak duk sana dengan suami lah mesti seronok sebab dah boleh duduk bersama" Hehehehe.... Kelakar pulak ayat cikgu tu, mungkin pelik kot aku masih di sini dan Encik Suami sudah berada di sana.... Aku hanya mampu tersenyum.....

Sape cakap tak rindu? Sape cakap tak ingin? Sape cakap tak sunyi? Kalau ikutkan hati, sekarang jugak pergi KL duk dengan suami tapi orang tak tahu betapa susahnya hidup di KL sebab tu aku tak sanggup... Sape tak rindu kat suami sendiri? Kalau dia balik bangun pagi tengok ada jer kat sebelah mesti senyum lebar tetiba bila dia dah pergi bangun pagi tengok tak kat sebelah menitik air mata.... Sunyi tak der dia kat sisi, kalau ada boleh cubit pipi, sekeh-sekeh dia dan bergurau dengan dia....

Pasal takut kena ngorat tu aku tak kisah sebab aku tahu dia setia pada aku dan tak ada perempuan nak ngorat dia.... Hahahahaha.... Dia dah ada bini wakpe nak cari yang lain.... Yang aku risau sape nak jaga makan minum dia, sape nak sediakan pakaian dia, sape nak kejutkan kalau dia tak sedar aku call bangun nak pergi kerja.... Susah bila duk jauh macam ni sebab macam-macam kena pikir....

Ramai orang tertanya kenapa aku macam tak kisah duk jauh dengan suami.... Tak rindu dekat suami ker? Orang cakap aku hati kebal sebab still tersenyum dan gila-gila even suami duk jauh.... Kalau orang lain dah meraung rindu kat suami, 24 jam mesej dengan suami dan malam-malam wajib gayut sebelum tido tapi percaya ke tidak kami tak macam tu.... Time dia nak pergi rileks jer aku bersalam dengan dia siap lambai dia masuk dalam balai berlepas, kalau orang lain duk gedik-gedik dan peluk cium dah, ada lah drama kat situ, mesej pun jarang lain lah kalau ada hal penting, kalau mesej pun just tanya dah makan ke dan pergi kerja balik kerja, gayut jarang-jarang.... Bukan tak rindu tapi kiteorang latih untuk tak over.... Sweet tak kiteorang?

Aku tengok dalam fb orang tiap-tiap hari up date rindu kat hubby, tak sabar nak jumpa hubby.... Aku buat jugak tapi time aku senget... Tak faham ada manusia yang jenis cerita semua benda dalam fb macam orang lain tak der laki.... Let them be lah.... Ape pun kehidupan kiteorang tak seindah orang lain sebab kiteorang jarang jumpa dan contact tapi bila jumpa rasa dunia ni milik kami berdua jer... Hahahahaha.... Terima kasih pada semua yang concern pasal kami, kami hargai sangat-sangat tapi ada sebab kenapa kami masih jauh jadi biarlah kami jer yang tahu.... Dia pun tak sabar nak dapat kerja kat sini.... Doakan yang terbaik buat kami...

TALK : Tak sabar nak raya :-)