Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Thursday, July 17, 2014

NAK RAYA DAH? OH WOW OH NO

Pejam celik pejam celik hari ni dah 19 Ramadan, cepat betol masa berlalu.... Birthday aku pun nak dekat dah raya ke-4 ni.... Sedih sangat birthday masa raya tak sempat nak sambut sebab Encik Husband pun tergesa-gesa kerja dah.... Rasa macam seronok jer tahun ni raya dengan Encik Husband maklum lah sebelum ni single jer kan.... Rasa excited dia tu lain macam sikit sebab ada 2 buah family....

Bertimbun lah pulak jemputan kahwin untuk raya tahun ni.... Maaf yer kawan-kawan kalau tak sempat pergi sebab ramai sangat yang jemput tak tahu nak pergi mane 1.... Raya ke-4 ada dalam 7 @ 8 rumah dan raya ke-5 lebih 10 buah rumah.... Pergi mana yang sempat jer.... Tapi yang raya ke-4 wajib pergi rumah kawan sebab dia dah ugut segala bagai kalau tak datang.... Hahahahaha.... Tahun ni nak beraya kampung Encik Husband lagi jadi tak tahu lah sempat tak pergi banyak rumah raya ke-4 nanti.... Birthday aku pun raya ke-4 so minta beri privacy cikit yer kawan-kawan.... Huhu....

Dalam kita sibuk bergembira dengan orang tercinta, ada jugak orang yang tak puas hati sibuk nak berdengki dan mengutuk segala bagai.... Yelah bila kita ada leibh sikit orang tak suka tapi bila kita kurang sikit orang ketawa puas hati.... Banyak betol ragam manusia tak nak tengok orang senang.... Tapi takpe yang penting kita tak menyusahkan orang.... Orang yang banyak menyusahkan kita adalah.... Duk bersusah kita duk berjauhan dan family mertua kita orang warak..... Sakit hati kot bila family dia tak der macam tu.... Dah rezeki aku nak buat macam mana..... Sejak dulu-dulu lagi sakit hati + berbulu dengan aku sampai duk bercerita buruk pasal aku.... Dah famous aku dikalangan kawan-kawan dia..... 

Tapi seronok jugak ada orang jelaous sebab dia cuba menjadi macam aku.... Alhamdulillah dikurniakan keindahan oleh Allah S.W.T yang mana tak ada pada kau sampai kau terpaksa memburukkan aku untuk orang puji kau cantik dan baik.... Aku tak perlu buat semua tu orang dah puji.... Takpe Allah Maha Adil nanti kau dapat balasan yang setimpal dengan perbuatan kau.... Bagi aku, cepat-cepat lah kau bertaubat ubah segala perangai buruk... Jadi wanita solehah in sha Allah aku pun akan suka dengan kau.... 

Tetiba rasa macam nak buat bisnes lah pulak tengok orang buat bisnes laku jer.... Macam nak berniaga something tapi tak tahu apa.... Ce korang bagi idea.... Tengok orang berjaya, jelaous lah pulak sebab nak jadi macam mereka.... Mereka lah role model untuk aku..... Sape yang tak nak income bulan-bulan berpuluh ribu, kereta besar dan rumah mewah.... Untung lah siapa yang ada otak berniaga tu.... Semoga impian aku ni tercapai.... Aminnn.....

Semoga hidup kita semua diberkati Allah S.W.T..... Tak perlu jelaous bila orang lebih dari kita tapi doakan semoga dia lebih murah rezeki agar kita mendapat perkara yang sama..... Kau buat jahat dengan aku, aku tetap buat baik dengan kau sebab aku tak nak berdendam dengan kau tak guna jugak..... Aku tak kisah berkawan dengan kau sebab aku dah kahwin so tak der apa aku perlu kisah pasal kau..... Hidup ni kalau kita baik in sha Allah rezeki mudah masuk tapi kalau kita jahat hidup kita akan susah..... Kau dah nak kahwin so berubah jadi matang yer miss K.K..... 

TALK : Rindu Encik Husband.... Lambatnya awak balik :'(