Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Thursday, June 19, 2014

UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI

Hidup ni biar lah sedar dengan kemampuan sendiri bukan nya mengejar kehebatan dan kebanggaan... Kalau kita ni orang biasa-biasa buat wedding simple but nice... Tak perlu pelamin, hantaran, make up dan majlis yang grand sebab nak menunjuk pada semua orang...

Kalau kita ni kaya, anak datuk lantak lah nk buat videografi dengan photoaura then make up dengan mak andam famous macam iwan fancy ke, firdaus kamil ke sebab duit lebih... Ni sanggup ikat perut dan kahwin lambat semata-mata nak menunjuk pada orang lain konon kita kaya... Tak kisah dah orang tengok dan mengata kita ke hulu ke hilir dengan jantan, duk rapat-rapat dan lagak dah macam laki bini... Tak der dah nikmat perkahwinan sebab sebelum kahwin dah buat semua... Kahwin pun dah terbiasa dengan cara hidup sekarang...


Perlu ke buat wedding grand tapi duit tak ada? Macam ni lah jadi bila dunia di perajakan dan Akhirat di belakang kan... Sanggup belakang kan agama dan tak kisah halal haram asal kan boleh menunjuk pada semua orang majlis grand... Tak sabar aku nak tengok wedding kau grand sehebat mane nak berlagak sangat... Kalau mewah siap ada kompang, pelamin kalah Cik Ta, fotographer dan make up artis dan baju kahwin mahal beribu, macam princess memang grand gila lah... Tapi nak berlagak pun tengok rupa jugak... Kalau semua grand tapi pengantin buruk tak guna jugak...


Kau bajet diri kau cantik, kau memuji diri sendiri depan aku... Kawan-kawan kau je nampak kau cantik orang lain tak pun... Kalau kau cantik, memang ramai orsng cantik atas dunia... First aku kenal kau tahun 2010 memang aku tengok kau biase jer, ingat umur 27 @ 28 tahun dah rupanya sama umur dengan aku... Tak payah perasan cantik ramai lagi yang lebih cantik dari kau... Tak payah bajet sangat orang Terenggany comey-comey, aku g Terengganu tak de jumpa yang comey pun... 


Cuba lah buat majlis wedding ukur di badan sendiri... Kalau kau anak datuk @ anak raja tak pe jugak buat grand ni anak cikgu je pun jadi buat biase jer... Kita tengok je nanti wedding kau raya nanti tu pun kalau jadi lah... Ooopppssss... Jodoh ni kan di tangan Allah... Kita sayang cam ner kat seseorang tu tapi kalau bukan jodoh kita tak kahwin gak... Sama lah macam kita bertunang pun kalau bukan jodoh tak kahwin jugak...


Bagitahu kat semua kaum keluarga, tunang dan kawan-kawan kau tak payah lah sibuk join nak kutuk aku kalau tak kenal aku... Tunang kau pun tak kenal aku sebab kau baru kenal dia tahun lepas setakat dengar cerita 1 belah pihak memang percaya pada kau sebab kau jan kaki fitnah dan kaki putar belit cerita... Kalau kau boleh fitnah orang macam-macam dulu dan basuh semua otak kawan-kawan kau untuk tunjuk kau baik dan mulia, sekarang pun tak kan berubah... Betina kalau mulut jahat tetap jahat...


Bertaubat lah sebagaimana kau duk up date status dalam fb konon kau bertaubat tapi perangai still sial dan suka mengutuk orang lain... Dah bertaubat duk diam lah jangan bercerita dengan orang lain... Ni status konon berubah tapi hati masih hitam... Buruk betol perangai betina meroyan cam kau ni... Menyampah dan sakit hati dengan aku cari aku, aku duk tunggu kau cari tapi tak der pun... Nak tunjuk hebat, cari aku depan-depan tak payah cerita belakang...


Aku nak kau cari aku segera... Memang pengecut kau ni... Kalau kau betol-betol tak nak gaduh, kau stop bercakap depan kawan-kawan kau dan cari aku terus tanya elok-elok... Jenis hati busuk kau ni, mulut pun sial!