Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Thursday, June 26, 2014

PERANGAI MACAM CADBURY! OH PEREMPUAN

Hello blogger and to my beloved stalker!

Nak dekat dah puasa, makin berdebar rasa tak tahu nape mungkin excited nak sambut raya sebagai seorang isteri.... Sambut sebagai seorang ibu in sha Allah di tahun hadapan, doa-doakan buat kami yer semua? Bila tengok orang up date dah preggy and nak delivery rasa cam excited nak lalui saat tu.... Sape yang tak nak baby kan? Tambah-tambah baby yang comel alahai syokkk nyer... Rezeki tu di tangan Allah, kita cuma mampu merancang tapi Allah yang menentukan... Mungkin faktor berjauhan membuatkan kami masih macam ni.... Semoga cepat-cepat kami dapat duk sekali... Aminnnn....


Dalam pada sibuk duk scroll home fb tengok baby comel-comel tetiba teringat kat stalker... Cam ner agak nya persiapan dia yer maklum lah raya ni nak kahwin mesti lah excited buat preparation segala bagai.... Orang nak kahwin grand kan mesti buat the vas uooolllssss.... Tapi jangan buat majlis kahwin + akad nikah di besday aku sudah lah nanti tak pasal-pasal malu buat majlis wedding di besday aku.... Hahahaha...


Selalunya orang dah kahwin jer yang buat photoshoot untuk tunjuk baby bump ni orang belom kahwin pun sibuk nak photoshoot berpegang, berpeluk segala bagai.... Kalau orang KL ke Johor ke artis ke tak heran lah buat pre wedding sebab dieorang free hair dan terbiasa hidup sosial.... Tapi tup-tup kau pun buat photoshoot dengan tunang, hai ke mana hilangnya agama kau nak ikut cara barat? Hish3... Buat post wedding sudah, kita ni orang Islam bukan mat salleh buat semua tu... Macam artis ni memang dah ikut cara barat sebab tu buat shower baby, mandi bunga, malam berinai dan segala bagai... Patutnya untuk sambut baby buat solat hajat then nak kahwin buat solat tahajjud dan hajat untuk persediaan menjadi suami/isteri.... Belom kahwin dah buat photoshoot eh? Mesti kawan-kawan kau yang ajar kan? Yelah semua kawan-kawan sosial even bertudung... Kalau kau cantik gila cadbury tak pe jugak nak photoshoot ni muka pun cam beruk ada hati nak photoshoot... Dah lah badan pun gemuk jer, tu belum kahwin dah gemuk... Perasan masa dulu-dulu kurus, kau dari sekolah lagi memang dah gemuk.... Mana pernah kau kurus...


Orang yang nak berkahwin selalu nya bercakap pasal ambil berkat kat majlis kahwin kawan-kawan tapi yang peliknya pasal kau nak ambil berkat anak orang.... Agak musykil di situ sebab belum kahwin lagi dah ambil aura anak orang.... Ada apa-apa ke ni? Selalu orang tak bercakap lagi pasal baby sebelum kahwin @ up date dah preggy even baru 3 minggu kahwin.... Macam pelik je dah bercakap, bahaya tu takut orang cakap...... Cara cakap macam kau dah kahwin dan preggy skrg sebab tu ambil aura anak orang... Kalau dah kahwin tahniah lah, cuma buat majlis lepas raya eh? Tak kahwin lagi tak payah lah cakap ambil aura baby sebab baru nak kahwin....


Sebab kau dah biasa ke hulu ke hilir dengan tunang kan mesti orang syak bukan-bukan.... Hihihihihi..... Belum kahwin lagi dah tak sabar nak anak ke? Sabar, tunggu lepas kahwin nak ada anak pun lantak kau lah.... Kau ni jenis hipokrit buat baik dengan kawan-kawan kau nak suh dieorang puji pasal kau padahal kalau orang lain dah pikir bukan-bukan belum kahwin dah nak ambil aura anak orang lain lah pengantin baru memang boleh lah nak ambil aura anak orang suh cepat-cepat preggy.... Tu lah sape suruh gatal sangat keluar dengan jantan, memang orang pikir bukan-bukan lah....


Orang lain pun ada jugak pegang anak orang tapi tak der berlagak macam kau up load dalam fb nak tunjuk pada orang lain sal ambil aura anak orang.... Susah betina perasan popular + cantik ni.... Lupa lak kau kan suka cerita semua benda dalam fb dan blog nak suh orang nampak kau hebat.... Orang lain duk pegang baby orang tak over macam kau.... Cakap dalam fb macam dah ada baby.... Hahahaha.... Kira bajet nak bunting pelamin lah ni.... Huuurrrmmmm~~ Kesian lapaa populariti kau ni....


Susah kan bila manusia hati busuk + diri penuh dengan hasad dengki nak berubah? Sebab kau tu manusia jahat sangat hidup selama 26 tahun ni untuk fitnah orang jer sebab tak boleh terima kenyataan orang tak nak kat kau.... Dah tu perasan cantik pulak duk suh kawan-kawan puji kau.... Siap cerita macam-macam kat tunang sampai tunang kau anggap kau ni retis orang sibuk nak ambil tahu pasal kau....


Kau persoalkan kenapa aku melibatkan kawan-kawan kau yang bodoh dan biadap tu..... Cuba kau renung dan tengok balik status kau yang lepas apa yang kau buat.... Kau ajak kawan-kawan kau kutuk aku, siap suh join kau memfitnah dan memburukkan aku lagi.... Bila aku kata semua kawan-kawan kau syaitan, kau cakap aku melibatkan orang terdekat dengan kau.... Kalau kau tak nak aku libatkan dieorang tak perlu kau bercerita kat kawan-kawan kau dan komen kat fb kawan kau untuk memburukkan aku.... Tunang kau join mengata aku dan cakap kau retis aku jeles dengan kau.... So dengan cara dia aku tak perlu kutuk dia? Sape kau dia nak cakap retis? Hebat sangat ke? Mulia sangat ke? Beragama sangat ke? Cantik sangat ke? Kau tak kacau orang ke? Kau tak cari aku ke dulu? Kau tak fitnah aku? Kalau kau ada ciri-ciri macam aku cakap yer sangat kau baik.....


Kalau kawan kau yang kerja sekali kat Amanah Raya tu tak join kau mengutuk dan bercakap pasal aku tak der lah pulak aku nak kutuk dia... Kalau kawan kau yang belajar sama-sama dulu tak menyibuk, memang aku pun tak mengata pada dia.... Perangai kawan kau macam cadbury.... Dia cakap aku jeles sebab dia puji kau cantik? Hek eleh kalau kau cantik macam Emma Maembong @ Nora Danish @ Anzalna @ Rita Rudaini yelah jugak jeles gila sebab cantik gedabak.... Rasanya aku lagi cantik dari kau kot sebab tulah ramai followers kat instagram aku lelaki.... Kalau aku tak cantik, tak der kau jeles dengan aku sampai cari aku kat fb dulu untuk burukkan seseorang.... Kau sendiri pernah puji aku cantik, maknanya aku cantik lah tak perlu susah-susah puji diri sendiri... Orang tu pun selalu puji aku cantik.... Hahahahaha... Sebab apa kawan-kawan aku tak pernah puji aku cantik dalam fb? Sebab aku ni jenis kasar dan tak suka hipokrit puji dieorang, kiteorang kumen hentam antara 1 sama lain adalah.... Kalau kita betol-betol cantik, tak perlu orang puji dalam fb, puji lah kat luar dan nak bercakap apa-apa bukan kat laman sosial ni... Kawan-kawan aku yang pernah tengok kau semua cakap kau hodoh cuma kawan-kawan kau je puji kau cantik.... Cantik ke betina gemuk dan pendek cam kau tu? Kalau orang kecik, body dia tak gemuk....


Baik kau dan kawan-kawan kau diam kalau tak nak kena kutuk lagi.... Kalau kawan-kawan kau tu cerdik dan belajar tinggi tak der dieorang join kau kutuk aku.... Kalau tunang kau tu lelaki beriman dan cerdik, dia tak join kau kutuk aku, duk diam je... Cam ner nak jadi laki orang kalau perangai bodoh macam bini? Tapi sesuai dah jenis kaki mengumpat dan mengutuk orang.... Dah lah koya comey duk selfie dalam kereta, kereta baru yer bersungguh selfie dalam kereta? Tunang kau pakai kereta apa berlagak sangat? Kereta jazz? Honda City? Audi? Posrche? Suzuki Swift? Ke Volkswagen? Tak payah berlagak lah kalau setakat kereta Viva, Myvi atau proton Saga.... Hahahahaha....


Duk posing dalam kereta macam orang cantik.... Koya kau ni... Koya comey... Kalau muka cute takpe jugak nak posing lebih-lebih dalam kereta.... Agak-agak kau honeymoon kat mana yer sebab perasan kaya sangat? Setakat dalam Malaysia tak payah lah berlagak... Kalau pergi Paris ke London ke Australia ke ok gak nak berlagak sebab mahal tu... Kalau setakat Jepun dan Korea tak yah perasan.... Aku kesian kat kau lapar menunjuk semua benda kat orang... Mungkin dah preggy nanti, tiap-tiap hari up load gambar tak sabar nak tunggu baby keluar.... Ada anak nanti tiap-tiap hari post gambar anak yelah sebab kau sekor je ada anak... Aku malas dah cakap pasal kau lepas ni, wak tambah dosa aku je... Lepas ni aku biarkan fb kau je yang berbicara....


Aku kalau boleh malas dah bergaduh dengan betina sewel dan saiko macam kau tapi kau still tak cari aku lagi sebab kau pengecut... Tapi takpe lah kau stop mengata kat aku dah bagus.... Kalau kau kutuk lagi aku depan kawan atau tunang kau memang aku printscreen fb kau kat sini, biar orang kenal kau.... Kalau kau betul tak nak bergaduh dan nak hidup aman lepas kahwin, cari aku kat whatsapp.... Aku malas dah nak tarik cerita tahun 2010 sampai sekarang, so stop lah bergaduh... Kalau kau nak berborak atau bercerita apa-apa dengan kawan, pm kt chat sebab apa yang orang tulis dalam laman sosial semua menipu.... Kawan-kawan aku nak cari aku mesti kt chat sebab dieorang tak suka kumen kat wall tak privacy jadi tak perlu kau perasan sangat yer....


Aku nak minta kau balas kat whatsapp tak pun kat we chat.... Aku nak kau balas kat tempat aku boleh bercakap dengan kau.... Buat status kat whatsapp atau status kat we chat, malas nak buka fb kau.... Tak guna kau up date status dalam fb sebab aku tak boleh balas, kau buat status kat tempat aku boleh balas... Kita hidup biar berani kata depan-depan macam kita sedap mulut cakap belakang... Kenapa kau suka berpura-pura baik konon kau mulia dan orang lain jahat? Kalau kau tak balas balik aku cakap dan buruk kan family suami aku, kau memang mulia... Kalau kau face to face dengan aku lagi baik... Balas segera eh nak tengok jawapan kau, balas kat whatsapp.... Jangan risau aku tak makan orang, kau cari je aku, aku tak kan sound-sound kau.... Aku nak settle elok-elok dengan kau.... Kan kau pernah cakap kau anggap aku bff kau jadi aku tak kan sound kau.... Bukan ke kau cakap sekali kau dah berkawan, kau akan berkawan sampai mati? Habis kenapa sekarang kau nak cari gaduh dengan aku? Aku boleh je nak berkawan dengan kau... Yang penting kita 0-0.... Setuju?


Sebelum kau nak mengata kat family suami aku, cuba kau bandingkan dulu cara dan pakaian family kau, tunang kau dan suami aku.... Dieorang tak bersalah sebab dieorang tak pernah kutuk kau.... Kawan-kawan aku tak salah sebab dieorang tak pernah join fitnah kau.... Kawan-kawan, tunang dan family kau memang bersalah sebab ieorang join kutuk aku.... Kau rasa orang terdekat dengan kau baik ke kalau jenis suka mengutuk orang? Kau cermin orang terdekat dengan kau sebelum mengata pada family suami aku.... Aku bersyukur dapat family macam dieorang sebab dieorang mampu mengajar aku ke Akhirat bukan macam tunang kau mengajar dan ikut kau masuk Neraka..... Kawan dan tunang yang baik adalah orang yang sentiasa menasihati kita ke arah kebaikan bukan menyokong kita ke arah keburukan.... Kalau kau rasa aku salah dalam menilai dieorang, kau boleh berdepan dengan aku dan mempertahankan mereka.... 

TALK : Koya comey mung ni!! Muka supo beruk.... Hahahahaha....

P/S : Macam muka kau :-p