Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Friday, June 27, 2014

JANGAN SOMBONG NANTI TERSUNGKUR

Hello haters !


Aku tahu sekarang ni kau meroyan tahap gila cadbury sebab dah tak boleh nak stalk life aku... Kau tak boleh nak tengok life terkini aku, tak boleh nak tengok apa aku pakai, apa aku makan dan paling penting mana negeri @ negara aku pergi.... Jangan risau sayang, aku akan cerita dalam blog ni untuk tatapan kau agar kau berpuas hati.... Yelah sebab kau dengan tunang kau biasa-biasa je, perasan je kaya tapi habuk pun tarak ada.... Aku ni hanya insan biasa, tak lebih dan tak kurang... Aku bersyukur dengan rezeki Allah beri meskipun hidup kami dilanda ribut, taufan, angin bertiup kencang dan tsunami sebab rezeki kami milik Allah S.W.T.....

Kau nak buat wedding kalah Rozita Che Wan tapi selama aku kenal dan tengok fb kau, tak pernah sekalipun tunang kau bawak pergi makan tempat mahal ke, gi makan kat hotel ke, paling lekeh restoran ke, gi shopping kat pavillion ke, gi shopping barang perempuan ke, gi spa ke, atau tempat anak datuk.... Selalu tengok pergi warung je, makan burger tepi jalan dan paling standard makan kfc je.... Kata tunang kau anak orang kaya, mak dia ada 2 @ 3 biji rumah tak kan nak belanja kat hotel 3 bintang pun tak boleh.... Hehehehe... Tak kan pakai kereta Malaysia je mesti pakai kereta Honda tak pun Volkswagen, paling tak pun Audi....

Yang heran nya, kau sibuk nak cari rumah sewa untuk kahwin nanti.... Kan mak tunang kau ada 2 @ 3 biji rumah tak kan tak boleh bagi anak menantu sewa kot? Tak kan dengan anak sendiri berkira? Kau duk bersusah payah survey rumah murah-murah.... Ke itu cuma rekaan semata-mata untuk nampak kaya? Mak mana yang berkira dengan anak dan sanggup tengok anak hidup merempat sampai nak merayu minta bagi sewa 1 biji rumah.... Heran bin ajaib tu... Oppppssss lupa kau kan suka cakap besar dan bercerita menipu mestilah benda camtu boleh reka...

Pasal bertunang hari tu pun siap menipu aku lagi cakap last minit punya tunang, buat preparation dalam masa seminggu.... Nak menipu pun agak-agak lah hoiii.... Kalau kau plan bertunang dalam masa seminggu, tak kan ada pelamin, kek yg comel dan hantaran.... Mesti buat majlis merisik jer... Kau plan bertunang lepas aku bertunang, kau jeles sebab aku bertunang dulu dari kau.... Yelah aku cakap kat kau aku mana ade boyfriend tup-tup tunang dulu dari kau.... Kau menipu aku konon nak kahwin lambat lagi lah, tak pikir pasal kahwin alih-alih kahwin tahun ni juga... Memang kaki penipu kau ni, suka reka cerita.... Aku heran kenapa kau ni still bodoh sampai sekarang even umur dah tua... Nak menipu pun tengok majlis kita juga....

Ape pun aku harap lepas kahwin ni kau ubah segala perangai buruk dan busuk hati kau.... Jadi lah perempuan yang baik dan suka bercakap pasal benda baik jer... Jangan suka fitnah orang dan memburukkan orang... Kau sebagai orang yang lebih tua patut nasihat kat budak 1 ofis dengan kau supaya bercakap perkara baik ni mengajak budak tu memburukkan orang.... Cuba kau bandingkan diri kau dengan aku sebelum mengata aku... Hebat sangat ke kau? Cantik sangat ke kau? Baik sangat ke kau nak gaduh dengan aku? Sape yang cakap kau cantik memang buta sebab aku tak pernah lagi dengar kawan-kawan aku puji perempuan hodoh... Kawan-kawan kau je nampak kau cantik, aku tengok tak cantik pun... Buruk adalah, mungkin dalam adik beradik kau, kau yang paling ok kot.... 

Hidup ni jangan tahu jaga tepi kain orang dan memburukkan orang je, cermin diri sendiri dulu.... Kau meroyan sebab aku cakap kau ni sosial dan family kau sosial join sambut besday tunang kau.... Kau tanya orang alim sendiri betol tak apa aku cakap ni.... Dalam Islam pun haram lelaki dan perempuan keluar berduan apatah lagi sampai tengah malam, ke hulu ke hilir macam laki bini.... Kau jumpa kawan-kawan kau macam korang dah laki bini... Perempuan yang baik ke kau? Perempun yang mahal ke macam tu? Perempuan yang mahal adalah perempuan yang susah untuk lelaki ajak keluar dan pandai menjaga maruah diri serta batas dengan lelaki....

CIRI-CIRI WANITA HANTARAN RM10,000

1. Solat tidak tinggal
2. Menutup aurat
3. Tidak pernah kapel
4. Jaga tingkah laku
5. Pandai mengaji
6. Tahu hukum agama
7. Hafal Quran
8. Pandai memasak
9. Pandai menjahit

Kau rasa kau ada ciri-ciri di atas? Kau dah banyak kali kapel, tingkah laku pun dah tak terjaga ke hulu ke hilir dengan jantan 24 jam, hukum agama kau langgar terus.... Berkepit dengan tunang jer... Pandai kot memasak tapi memasak untuk tunang ape hal??? So yang lain-lain aku tak tahu jawab lah sendiri.... Kalau kau rasa diri kau baik dan tak kejam, datang cari aku.... Memang kau ni betina pengecut tak pernah datang cari aku... Kau memang suka cari gaduh dengan orang dan suka mengata belakang... Tak pelah kat Akhirat nanti kau akan merangkak cari aku untuk minta maaf... Dasar BETINA MURAHAN !

TALK : Jangan sangka diri kita alim, suci dan mulia kalau hati kita busuk dan penuh hasad dengki


 * Renung-renungkan dan selamat beramal... Orang yang dah bertaubat tak kan berbuat dosa yang lama macam fitnah orang, burukkan orang, dengki dengan orang dan paling penting dan keluar dengan jantan 24 jam *