Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Tuesday, June 24, 2014

MUSUH JADI KAWAN? TAK MUNGKIN

Baru je tengok episod 38 cerita Temptation Of Wife.... Keluar air mata bila Marcel duk kutip kaca bingkai gambar perkahwinan dia dengan Angeline.... Sambil lap mata, sambil kutip kaca, tetiba melayang-layang rasa berada di tempat Marcel... Feeling lebih gitu... 15 episod lagi then nak habis dah cerita ni...

Sambung cerita blog sebelum ni.... Cerita ni pun ada episod tahu boleh jual ni nanti jadi pengarah terkenal I...Awak rasa awak dah cukup hot, famous atau mulia ke sampai kerja asyik nak mengutuk orang dalam fb? Yelah sebab dalam fb ramai backup awak, kawan-kawan, family dan tunang pun turut join... Kelakar lah tunang awak tu menyibuk je nak mengutuk saya dan puji awak, sedangkan dia tak tahu apa-apa pasal kita... Tak kan awak nak cerita 100% pada dia mesti malu awak sebab awak lah penyebab semua ni terjadi.... Kalau awak tak muncul dulu mesti kita tak gaduh sekarang dan tak kenal 1 sama lain... Menyesal jugak eh kenal awak ni?


Betol orang cakap, musuh tak mungkin akan menjadi kawan kita tetapi kawan baik boleh menjadi musuh.... Cuba fikir betol-betol, boleh kah seseorang yang cemburu, busuk hati dan fitnah kita menjadi kawan kita dan menyimpan rahsia kita? Sebab apa musuh still nak berkawan dan ambil tahu pasal kita sampai sekarang? Sebab dieorang nak tengok life kita dan cuba menjadi seperti kita....


Saya ingat awak dah stop stalk pasal saya lepas saya kahwin dengan orang lain tapi tak sangka awak still nak interframe dalam hidup saya.... Tak puas ke dulu awak dah menyemak dalam hidup saya cerita macam-macam untuk nampak awak baik? Sudah-sudahlah, better awak face to face dengan saya dan kita slow talk pasal ni tapi awak tak nak.... Sorry saya terbuka aib awak kat sini sebab awak degil dan angkuh bila saya suruh awak datang cari saya....


Siapa stalker yang sebenarnya? Awak yang mula-mula dulu stalk fb saya dengan fake fb, then awak stalk blog saya, baca blog saya, ikuti kisah hidup saya dan terakhir sekali awak add ym saya konon nak berkawan dengan saya.... Awak minta no fone saya konon nak jadi kawan saya, start dari situ kita berkawan dan awak beritahu siapa diri awak sebenarnya dan sebab apa awak muncul dalam hidup saya... Sesungguhnya alasan awak tak konkrit lasum sebab itu alasan bodoh... Tapi saya puji sikap awak, berani awak datang cari orang yang awak tak tahu asal usul.... Kalau saya jadi awak, saya tak tulis dalam blog cerita pasal orang nak kat saya atau ex saya cari saya... Kalau benda tu betol, tak perlu cerita orang tahu sendiri... Awak bercerita pasal orang tu masa orang tu tengah bercinta dengan orang lain... Awak je yang berimaginasi tapi orang tu tak contact dah awak... Saya kesian tengok awak gila kat orang tapi orang tak nak kat awak...


Saya dah kahwin sekarang ni dan saya yakin awak juga dah lega kan? Awak bercerita pada semua kawan-kawan awak yang bodoh tu kononnya saya ni gila kat orang dan orang tu gila kat awak.... Saya cemburu dengan awak sebab suka kat orang tu, apa hal saya nak cemburu dengan awak? Yang saya heran sangat, kalau betol orang tu tergila kat awak dan nak kat awak, mesti sekarang awak bertunang dengan dia tak pun kahwin dengan dia ni tak pun... Kawan-kawan awak kan dah kena berus otak jadi percaya lah dengan segala tipu helah awak termasuk ayat dalam blog awak... Awak tak malu eh bercerita macam orang bodoh dalam blog konon orang terhegeh-hegeh cari awak tapi awak still jual mahal... Ex lama datang cari balik, lelaki paling hensem kat U** nak kenal dengan awak... Cantik sangat ke awak sampai orang buat camtu? Tak tahan nya tulis dalam blog... Sewel -.-


Ayat paling kelakar, awak gtaw orang tu still nak kat awak tapi awak dah tawar hati jadi awak tolak dia... What the hell... Yang dulu-dulu awak duk kejar, nangis-nangis dan merayu pada saya minta orang tu pehal? Konon awak yang tak nak kat orang bukan orang tak nak kat awak... Tapi saya tak pernah tengok dia add awak atau cari awak kat fb... Awak yang sibuk stalk pasal orang tu adalah.... Hahahahaha..... Dalam fb status konon orang tu cari awak, orang ni gila kat awak tapi tak der pun laki tu sendiri mai kejar awak, semua awak yang bercerita.... Awak yang tak nak kat orang atau orang yang tak nak kat awak? Kalau betol orang tu terhegeh-hegeh kejar awak tak perlu bercerita, benda tu nampak depan mata... Awak pandai bermain cerita, macam novel dah....


Lepas tu selamba je call saya kat viber nak bercerita orang tu nak kat awak, orang ni menagih cinta awak, orang sana menunggu awak, orang sini nak jadikan awak isteri tapi habuk pun tarak ada... Konon nya ramai lelaki gila kat awak tapi dalam fb awak tak pernah pun lelaki tegur awak macam awak war-war kan... Kalau betol awak ni ramai peminat dan cantik macam awak puji diri sendiri, mesti dah ramai lelaki yang post kat wall dan komen gambar awak... Semua yang komen dan puji awak cantik semua perempuan je, tak der pun lelaki puji... Cane tu??? Kalau lelaki puji boleh lah percaya cantik tapi yang puji semua perempuan tak ley terima lebih-lebih lagi kawan-kawan awak sendiri... Semua yang puji kawan-kawan awak je tak der orang luar.... Followers kat instagram awak pun ramai perempuan, lelaki boleh bilang then tak ramai mana pun follow awak... Kalau awak ni memang hebat dan cantik cam kawan-kawan awak puji melambung, mesti ramai lelaki nak follow awak... Orang cantik ramai lelaki nak adjust... Macam perempuan-perempuan cantik saya tengok dalam fb ramai yang follow...


Awak cakap orang tu nak kat awak tapi kenapa tetiba awak gi add dan follow fb orang tu lepas awak jadi tunang orang? Untuk apa yer? Tak malu ke canang dalam fb awak tak heran kat orang tu, awak tak nak kat dia tapi awak gi add dia? Kalau saya, saya dah terjun bangunan malu kat kawan-kawan saya.... Tak perlu awak canang dalam fb konon orang tu nak kat awak semata-mata nak biar orang nampak awak ni hebat orang tu still gila kat awak.... Dari situ saya dah boleh fikir awak ni jenis kaki putar belit, semua cerita awak cakap merepek dan menipu... Bila saya minta bukti, habuk tak der... Awak minta jumpa dengan saya sebab awak nak tengok saya ni cantik ke tak luar dari gambar... Seriously awak lain sangat dari gambar, dalam gambar ok sikit tapi luar gambar biasa-biasa jer... Sorry to say...


Awak suka couple dengan orang yang popular atau kawan-kawan awak kenal sebab awak nak orang puji dan komen-komen sweet kat gambar atau status awak... Kesian gila populariti awak ni... Hahahahaha.... Awak tanya saya sebab apa saya selalu kondem awak? Sebab saya terlalu BENCIKAN awak!!! Awak perasan diri awak baik dan mulia padahal awak tu manusia bertopengkan syaitan... Awak lah manusia paling jahat yang pernah saya kenal... Nasihat saya pada awak, fokus lah pada tunang awak tak perlu sibuk pasal orang lain.... Jangan ingat semua orang suka dengan perangai awak... Adik beradik saya pun menyampah dengan awak dah tak suka saya berkawan dengan awak... Suami saya pun memang dah benci dengar pasal awak sebab semua dah taw cerita pasal awak tapi dieorang senyap jer, tak pernah join saya kutuk awak... Dieorang semua jenis IQ tinggi, berpelajaran tak bodoh macam kawan-kawan level rendah macam awak dan bodoh macam tunang awak... Orang yang cerdik dia diam je... Awak diam bukan sebab cerdik tapi sebab pengecut... Awak diam dalam whatsapp tapi canang cerita dalam fb... Awak tak malu ke?


Awak jagalah tunang awak elok-elok sementara dia masih sayang kat awak... Kalau dia tolak awak macam orang tu tolak awak tak ke gila awak jap? At least masih ada lagi yang sayang awak dan sanggup ikut awak ke hulu ke hilir... Tak perlu awak buat wedding grand sebab nak menunjuk pada saya, saya tak kisah pun pasal awak... Cuma saya doakan semoga korang kekal ke anak cucu.... Saya tak ingin gaduh dengan awak so tak payah awak sibuk nak gaduh dengan saya... Awak nak kahwin lepas raya ni tapi dari bulan 12 tahun lepas lagi awak dah kecoh dan kalut... Kawan-kawan awak cakap awak rileks padahal tarikh dah dekat... Awak ada masa 8 bulan untuk prepare, orang lain prepare semua dalam masa 2 bulan boleh jer... Tak payah lah over sangat macam awak ni artis atau anak raja sampai nak perfect... Kalau belanja sampai 5 juta tak pe jugak nak grand... Kita buat biasa dah, cukup lah ijab dan qabul.... Dunia dah nak akhir zaman orang lebih titik berat kan pelamin grand dan majlis yang mewah dari ijab dan qabul... Kalau tuan dah hodoh, make up tebal cam ner pun tetap hodoh... 

Saya minta dengan awak stop lah canang saya ni jahat dalam fb awak dan kondem awak macam-macam... Kalau awak rasa tak berdosa ambil gambar rapat-rapat dan tak salah ke hulu ke hilir dengan tunang awak tu hak awak... Sebab awak tak titik beratkan agama dalam batas perhubungan awak.... Saya tak susah kan awak pun tapi ingat lah ni semua larangan Allah... Awak rasa dengan pakai tudung dah cukup ke agama awak kalau pergaulan tak terjaga? Awak belom kahwin lagi dah tiap-tiap malam keluar dengan tunang, ke hulu ke hilir dengan tunang awak, memasak untuk tunang serta belangkas macam laki bini... Orang kahwin awal untuk elak kan maksiat tapi awak boleh cakap jodoh belom sampai.... Kalau dah bertunang bagai bukan jodoh lambat sampai tapi awak sengaja melambatkan datangnya jodoh.... Awak lebih rela kaut banyak dosa dari pahala... Tapi sedap mulut awak cakap saya dapat dosa kering sebab berjauhan dengan suami... Hebat awak nak tentukan dosa pahala, awak ni Tuhan ke? Kalau macam tu ramai lah yang berdosa sebab duk jauh dengan suami? Yang sebab kerjaya ni berdosa ke? Bodoh betol lah betina ni... Awak tu tak berdosa ke duk berkepit dengan tunang? Awak tu yelah jugak berdosa sebab bukan muhrim...

Kalau tunang awak betol-betol cerdik, dia tak masuk campur dah mesti dia diam je ni sibuk nk komen mengata saya... Yang dia perasan sangat awak retis nape? Kalau cantik dan bukan stalker ye jugak perasan retis... Awak kan suka puji diri sendiri sebab tu tunang awak buta cakap awak retis... Jijik je dengar -.- Ni nampak sangat sama tak cerdik dengan awak suka cari gaduh... Sibuk nak gaduh jugak, sama-sama bodoh sesuai sangat... Dasae betina murah memang biadap... Awak tu memang betina jalang... Kalau bukan betina jalang tak der buat dengan tunang macam laki bini dan ke hulu ke hilir dengan jantan... Keluar malam sampai tengah malam dengan jantan memang orang cop betina murah a.k.a betina garik... Tak payah gaduh dengan saya, cermin diri awak dulu sebelum persoalkan agama, halal dan haram dengan saya... Kalau awak reti agama awak taw fitnah dan memburukkan orang berdosa.. Awak nak bercerita dan kondem saya, tengok dulu status kita dan cara batas awak... Kalau setakat betina kaki jantan, kaki fitnah dan betina keluar malam lupakan jelah nak nasihat saya... 

Kalau awak betol-betol tak nak gaduh, lama dah cari saya dalam whatsapp... Apa guna tak gaduh dalam whatsapp tapi canang cerita dalam fb? Semua kawan-kawan awak agama kureng macam awak sebab tu bagi korang ambil gambar berdua dengan yang belom halal tak salah... Kalau orang reti agama taw tu berdosa tak cakap camtu dah... Maaf sesangat sebab kali ni saya betol-betol aib kan awak sebab awak terlalu biadap tak nak cari saya dalam whatsapp... 

Ni last warning dari saya sempena menjelang Ramadhan, baik awak cari saya dengan segera dalam whatsapp sebelum saya printscreen fb dan blog awak... Ingat dalam fb awak ade gambar awak siap komen-komen dari tunang dan kawan awak lagi.... Awak tak cari saya jugak dalam minggu ni, printscreen fb awak akan muncul dalam ni dan saya akan post dalam fb saya biar semua dalam fb saya kenal awak... Lgpun dalam fb saya pun ramai budak-budak U awak yang mungkin kenal awak... Tak nak malu, sila balas dalam whatsapp.... Ke nak saya printscreen mesej-mesej yang pernah awak hantar dulu? Boleh je... Tunjuk sekali blog saya ni pada kawan-kawan dan tunang awak biar dieorang tahu siapa awak... Ingat sikit awak tu yang penyibuk, pemusnah hidup orang dan kaki fitnah, jangan sesuka hati menuduh orang... Saya tunggu whatsapp dari awak PEREMPUAN MENTAL!

Awak masih tak puas hati, cari saya kat whatsapp... Jangan cabar saya sampai saya up date blog sal printscreen fb awak.. Cari saya segera kalau tak memang sekali lagi saya up date status, saya akan up date pasal fb awak... Stop lah tunjuk konon awak baik bukan kaki gaduh kalau dalam fb up date status agama tapi kutuk orang... Dasar tak cukup didikan awak ni...

TALK : Cermin diri sendiri sebelum kutuk dan fitnah orang