Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Monday, December 22, 2014

ALHAMDULILLAH

Selamat pagi 22 Disember 2014!! 

Tik tok! tik tok! 9 hari lagi nak masuk tahun baru, umur baru, azam baru, alam baru, dan status baru.... Cepat betol masa berlalu setiap hari dan masanya makin hampir tiba, ready kah aku? Semuanya atas kuasa Dia, kita sebagai manusia tak mampu menolak dan menukar takdir..... Senyum dan redha atas ketentuan-Nya :-)

Hari ni aku nak bercerita tentang entry aku sebelum ini dah banyak kali aku buat entry pasal "Rezeki Masyukkk" Aku tahu ramai tertanya-tanya aku ni join bisnes apa sikit-sikit masyukk MLM ke? Aku main bisnes yang kena cari orang tu ke? Ohhhh tak, tak itu tidak betol sama sekali.... Aku tahu ramai yang tak percaya bisnes macam tu, mana ada cara senang untuk kaya dan aku sendiri pun tak percaya pada semua tu.... 

Tak kan setakat cari 2 orang bawah kita, kita boleh masyukk RM3000-RM5000 kan? Bukan senang nak senang kena kerja dan usaha sikit lah kalau nak berjaya dan boleh masyukk banyak.... Aku tak join yer bisnes MLM macam tu.....

Alhamdulillah kelmarin pun rezeki masyukk mencurah-curah, berkat kesabaran aku di minggu lepas yang down sangat-sangat.... Di saat mendung berarak pasti ada cahaya matahari yang bakal menyinari..... Aku percaya pada takdir Allah dan Allah membuka pintu rezeki buat aku, syukur sangat-sangat....

Aku bekerja sendiri, siang dan malam bisnes tetap berjalan even malam orang tengah berehat @ tunggu masa untuk tidur pun aku masih lagi bekerja..... Kerja tak kira masa datang, walaupun lepas Subuh aku kena gigih bekerja..... Hahahahaha..... Macam busy sangat kan aku? Kekadang saja aku busy dan kekadang aku duk saja jer....

Aku bekerja dari rumah dan membuat bisnes sendiri, bila ada rezeki masyukk pasti rasa bahagia mencurah-curah di wajah ku..... Sape tak happy bila saat duit makin surut, tetiba Allah turunkan rezeki pada kita.... Bukan senang nak bekerja sendiri ni kadang-kadang akan rasa sedih, kecewa, penat, menangis, bahagia dan gembira..... Bukan setiap hari masyukk tapi cukup lah untuk membantu menambah pendapatan untuk aku....

Semoga rezeki kita semua makin melimpah ruah jika tiada perasaan dengki dan iri hati sesama sendiri..... Biasa lah kalau ada yang mahu menjatuhkan 1 sama lain.... Bisnes aku buat ni secara kecil-kecilan dan semoga suatu hari nanti aku mempunyai company sendiri yang dibangunkan dengan hasil usaha keras aku sendiri, in sha Allah..... 

P/S : Menghitung hari :-)