Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Sunday, June 15, 2014

YANG HARAM DI HALALKAN

Ramai betol blogger yang tertanya-tanya pasal sape lah aku duk bercakap sejak minggu lepas lagi... Siap inbox fb aku lagi minta aku tulis nama orang tu kat sini... Cantik sangat ke? Hebat sangat ke? Baik sangat ke? Semua nak kenal orang yang aku mengata tu maklum lah dia dah famous sejak dia cabar aku dalam blog ni... Takpe sayang semua nanti korang akan kenal lah... Aku bukan busuk hati macam kau tunjuk musuh aku lain lah kalau dah melampau...


Tetiba jer tangan ni rasa gatal nak prinscreen fb seseorang.... Yelah sesedap rasa dan sesedap tangan jer menaip, kumen kat fb kekawan untuk mengumpat pasal aku.... Kesian dapat dosa free je gi bercerita kat semua kawan-kawan padahal kawan kau tak kenal pun aku gi bercerita jugak... Memang kau ni jenis busuk hati kot suka bercakap dengan semua orang pasal aku... Kau nak semua kawan kau kenal aku eh? Tak sangka famous jugak I ni kan? Ngee ~ ~ 

Hei perempuan ! Tak ada sape lah nak jeles dengan kau tu, kalau kau tu cantik macam artis tak pun orang famous dalam fb ni yelah jugak aku nak jeles... Aku sikit pun tak heran kalau kau nak up load gambar berdua atau berkepit dengan tunang kau, tak salah pun (kau lah yang cakap bukan aku).... Nak up load banyak-banyak pun tak pe sebab hak kau dan fb kau... Sebab kau nak suh orang semua puji kau sweet, lantak kau lah sebab kau bangga up load gambar dengan tunang...

Kalau setiap hari nak up load dalam fb dan instagram pasal life kau pun tak pe sebab semua kawan-kawan kau dan family kau puji tak de yang bagi nasihat pun... Buat susah-susah je kau komen kat gambar kau tak puas hati dengan aku, cakap aku ni mengata teruk-teruk pada kau.... Datang cari aku terus tak payah mengata belakang... Kau ni jenis manusia pengecut dan otak bodoh, berani cakap belakang je... Dah kau tak salah mesej aku private settle masalah tak payah mengutuk kat fb orang lain...

Kalau kau rasa kau date dan ambil gambar rapat dengan tunang kau tak salah dan tak berdosa meh sound aku terus tak payah canang kat semua kawan-kawan kau aku ni kutuk kau... Ni ape hal nak bercerita kat kawan kau konon sedih ade orang kondem kau, nak marah mai cari aku terus tanya ape masalah aku dengan kau... Ciap cakap kat kawan kau teruk dah kena kalau up load gambar dengan tunang... Bukan aku susahkan kau pun tapi kau tu perasan benda kau buat baik dan tak salah....

Bercakap dalam fb konon kau tu alim dan tak berdosa, kesian bodoh sangat kau ni... Kalau kawan-kawan kau jenis reti agama dan tahu adab-adab berdua-duaan dengan lelaki haram, dieorang tak kan cakap " peduli apa orang kata", sama je ayat tu macam dia cakap "peduli apa larangan Allah sebab hak kita" Hak kita ke nak duk berdua dengan bukan muhrim? Dunia ni milik kita ke? Bukan milik Allah? Ni undang-undang Allah yang tetapkan bukan aku... Elok ke kawan kau cakap macam tu tak takut dengan Allah?

Belom kahwin lagi ambil gambar dengan kekasih @ tunang rapat-rapat macam suami isteri? Masih haram so tak perlu up load gambar dalam fb.... Kalau kau cerdik, kau pun tak komen kat fb kawan kau suwiittt dk berkepit belom kahwin lagi... Dah kau bangga ley up load gambar dengan tunang, up load lah tak der sape nak marah pun... Tak perlu cakap aku ni jeles atau kutuk kau... Kalau kau tu reti agama, kau tak kan cakap bodoh setahap ni... Fikir dulu sebelum bercakap...

Pehal kau takut nak cari aku kat whatsapp? Kau takut kalah? Kau takut nak fight 1-1 sebab tak de orang backup kau? Kau ni memang betol-betol sial kan? Betina bangang... Orang macam kau tak layak di panggil perempuan sebab perangai dah macam betina... Berani, meh cari aku depan tak payah mengata belakang... Ke kau memang betol-betol nak aku printscreen semua ayat kau dalam blog ni? 

Kau rasa betol ke cara kawan kau up load gambar? Bukan ke dalam Islam cakap berdosa lelaki dan perempuan keluar berdua? Kawan-kawan aku, sedara aku pun ada tunang dan kekasih tapi tak der bodoh macam kau dan kawan-kawan kau pamer dalam fb gambar berkepit... Letak lah gambar dengan tunang, aku tak kisah.... Stop lah bercerita pasal aku kat kawan kau dalam fb kau atau kawan kau sebab ni warning terakhir aku.... Aku nak kau cari aku hari ni atau esok sebab lusa aku duk KL, aku nak jumpa kau depan-depan.... Next entry blog aku printscreen fb kau letak dalam ni biar 1 dunia tahu pasal kau... Kalau tak nak malu, datang cari aku dan stop bercakap pasal aku.... Aku up load blog memang printscreen fb kau....

Orang terdekat dengan kau kutuk dan perli aku tak pe lak? Bila aku buat salah pulak? Kalau tunang kau, kawan-kawan kau dan sedara kau cerdik, matang, alim dan reti dosa pahala dieorang akan nasihat kau dan suh kau stop mengutuk aku.... Ni dieorang sokong kau makna nya sama bodoh dengan kau... Kalau kau rasa sedara, tunang dan kawan kau baik, mesti dieorang tak kan bodoh join pergaduhan kita ni... Tunang kau tu jantan tapi bodoh sibuk join perempuan gaduh.. Sia-sia kau pakai tudung tapi perangai macam BOHSIA.... Kau ni memang betina sial! Jangan lah nak over tunjuk tunang kat fb bawak balik kampung untuk adik kau bertunang... Baru tunang bukan suami lagi nak ke hulu ke hilir.... 

Ingat ni last warnin dari aku, kalau kau still nak bercerita kt fb kawan kau @ fb kau, aku akan printscreen fb kau dan ayat-ayat kau masuk dlm blog aku... Sikit pun aku tak heran dengan betina kampung + perasan cantik macam kau... Kau tu memang dah hodoh sejak azali lagi so cermin muka kau... Kalau tak nak aku pamer fb kau kat sini, cari aku segera... Cari aku kita settle 1-1 tak payah buat bodoh dalam fb cerita kat semua orang minta simpati..

TALK : Kalau kau baik dan alim kau dah tak sokong kawan-kawan kau up load gambar berkepit dengan kekasih sama macam kau up load gambar dengan tunang... Cari aku A.S.A.P