Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Thursday, May 28, 2015

MY LITTLE CALIPH

Hari ni baby dah 58 hari, cepat betol masa berlalu.... Rasa macam baru jer bersalin tup-tup hari ni baby dah makin membesar dan terus membesar.... Pipi baby pun dah makin bulat dan bersinar-sinar, syukur pada Allah baby dah makin sihat dan membesar...

Baby makin hari makin manja dan tak boleh berpisah dengan aku..... Setiap hari nak berkepit jer dengan aku, pantang aku bangun sikit mesti menangis.... Nak tido dengan aku setepek jer, tak boleh aku tak ada kat sebelah konfem mata terbuka luas dan menangis.... Comel betol perangai baby sekarang ni.... Hehehehehe.... Nasib baik lah Mama mu ni tak bekerja sayang kalau tak memang kamu tetap kena tinggal dan duduk dengan pengasuh.....

Malam-malam nak tido mesti menyusu sampai tertido dan kepala dah senget ke arah aku.... Pagi-pagi tido mesti nak kena peluk dan aku dodoi baru tido kalau tak memang baby bangun dan merengek lah.... Nasib baik aku kerja kat rumah, boleh lah bekerja sambil layan anak.... 

Alhamdulillah sekarang baby dah tak berjaga malam, boleh lah Mama tido lena sikit dulu bersengkang mata malam sebab baby tak nak tido..... Siang hari dapat tido kejap jer.... Sekarang baby tido malam dan bangun untuk minum susu jer tapi pagi-pagi kul 7 dah bangun, tak sabar nak pergi sekolah lah tu.... Huhuhuhu.... Nak boleh tido balik punya susah kul 11 baru tido main-main dulu, Mama lah yg penat nak ganti tido malam yg terjaga tu tak dapat.... Berkorban sikit semua demi anak....

Seronok bila ada anak ni rasa hidup terisi dengan suara tangisan dan senyuman manis nya.... Bila tengok muka Anak Syurga ni rasa tenang je maklum lah baby tiada dosa, hidup rasa ceria.... Baby makin manja dan tak nak berpisah lasum dengan Mama nya.... Kalau duk dengan orang lain nampak jer muka aku mesti menangis minta aku ambil.... So sweet sayang Mama....

Mulai hari ni blog aku akan dipenuhi dengan cerita baby saja so harap jangan meluat lah sesiapa yg berkunjung ke blog aku ni.... Perasaan baru nak jadi Ibu kan mesti lah excited nya lebih.... Mama sayang kamu NDM :-)

TALK : I love my baby