Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Saturday, October 25, 2014

HAPPY 1ST ANNIVERSARY

Ya Allah pantas sungguh masa berlalu dari pagi ke malam rasa macam baru beberapa jam bergerak.... Pejam celik pejam celik dah setahun rupanya aku menjadi isteri orang.... Tepuk-tepuk pipi sendiri sebab macam tak percaya dah kahwin pun dan dah setahun lebih menjadi isteri.... Happy 1st Anniversary sayang....

Rasa cam semalam jer jadi little girl Mak dan Abah sekarang dah jadi wife pada En. Husband dah.... Tak lama lagi akan pindah duk sendiri dengan En. Husband, rasa cam kekok lah nak duk berdua nanti sebab dah terbiasa duk dengan Mak dan Abah kan + Abah pun macam tak nak lepas jer aku duk KL nanti.... Semoga ada rezeki kami nak duk Kelate bawah ketiak Mak dan Abah aku.... Hehehehe....

Tahun 2014 pun bakal melabuhkan tirai tak lama lagi dan bermakna masuk 2015 umur aku pun dah masuk 27 tahun.... Rasa diri dah makin tua lah pulak... Tapi tak terasa sangat lah tua sebab dah kahwin, kalau tak kahwin lagi mau nya tak takut umur 27 tahun pun masih jadi anak dara.... Syukur jodoh sampai tepat-tepat umur 25 tahun semua kuasa Allah....Even kita single bertahun-tahun pun tapi kalau Allah kata jodoh kita umur 25 tahun, Dia pasti akan hadirkan seseorang bergolek datang depan kita....

Tak semestinya yang bercinta 3 @ 4 tahun konfem kahwin, yang single tak kahwin kan.... Sebab tu aku percaya pada takdir Allah even masa tu rasa give up dan tertekan sangat bila masuk umur 25 tahun masih single, kawan-kawan ramai yang dah beranak pinak masa tu... Tekanan tu akan lebih terasa bagi wanita sebab ramai orang akan bertanya bila nak kahwin, bila nak kahwin dan bila nak kahwin...

Sekarang ni dah berdua dan tunggu masa saja untuk melengkapkan family baru.... Semoga kami cepat-cepat diberi rezeki tu.... Aminnn... Semua orang yang berkahwin pasti plan nak cepat-cepat dapat baby begitu jugak dengan aku cuma rezeki sahaja yang lambat.... Anak tu kan rezeki kita.... 

Anniversary kiteorang pun tak sempat sambut lagi tambah-tambah masa anniversary ritu sayang aku tak balik.... So kiteorang plan nak sambut nanti-nanti mungkin bulan ni tak pun tahun depan.... Cam ner nak sambut tu adalah..... surprise.... Hehehehe.... Buat biasa-biasa je kot sebab sekarang ni tengah plan berjimat tak nak membazir buat grand sebab duit banyak nak pakai untuk masa depan.... Malas nak pikir pergi bercuti ke honeymoon ke sebab kiteorang ada plan lagi besar untuk masa depan.... Dengan harga minyak naik + GST ade tahun depan memang kena betol-betol berjimat lah....

TO ENCIK HUSBAND,

Happy 1st Anniversary sayang, 17/10/2013 - 17/10/2014 genap 1 tahun kita diijab kabulkan menjadi suami isteri.... Rasa macam kejap masa berlalu tak terasa pun kita dah bersama selama setahun.... Terima kasih sebab sudi menerima diri ni yang serba kekurangan dan terlalu banyak karenah.... Terima kasih sebab sentiasa bersabar dengan tingkah laku yang kadang-kadang macam budak kecil, suka merajuk, suka marah-marah dan suka cari gaduh.... Segala kehendak isterimu ni pasti akan sentiasa dituruti.... Terima kasih jua sebab sentiasa meminta dan berharap saya menjadi isteri solehah untuk awak... Terima kasih kerana selalu tegur bila saya buat silap, bila saya paksa awak buat apa-apa pun awak ikut even awak tak suka.... Terima kasih untuk segalanya dan paling penting terima kasih untuk 'our future'.... Tak sabar menanti hari tersebut semoga dipermudahkan segalanya.... Terima kasih kerana belajar apa saja yang saya suka, saya makan, saya minta dan atas segala hadiah yang pernah diberikan.... Walaupun awak tak romantik tapi saya tetap sayang awak.... Kadang-kadang geram bila awak tak reti nak beromantik tapi saya tetap sayang awak.... Awak sentiasa sabar bila saya terlalu kuat cemburu dan paling penting awak bukan kaki perempuan.... Saya tak kisah awak tak kaya duit, harta, tak handsome tapi comel yang paling penting awak setia pada yang 1.... Ape pun semoga hubungan kita ni kekal hingga ke Jannah bersama-sama dengan anak-anak yang comel, soleh dan solehah.... Aminnn....

TALK : Salam Maal Hijrah 1436 Hijriah