Blogger Templates

HANYA DI HATIKU

Thursday, November 27, 2014

REZEKI DATANG MENCURAH-CURAH

Selamat hari Khamis cool blog.... Ooopppsss tersilap lah pulak selamat hari Khamis blogger.... Maklum lah peminat tegar cool blog kan boleh jadi tersasul gitu.... Hik3... Nampak begitu happy + ceria kan aku hari ni? Nak tahu kenapa aku happy sesangat hari ni? Meh nak story mory kat hampa semua....

2 @ 3 minggu ni aku terasa down sesangat sebab dalam sebulan bertimpa-timpa dugaan yang mendatang.... Lepas 1 prob, 1 prob pulak menimpa hingga aku rasa berat betol ujian Allah dan aku tersungkur sambil menagis tersedu-sedu memikirkan nasib diri.... Ku kira kan Allah tak mahu membantu hamba-Nya sebab terlalu banyak dugaan yang mendatang tapi tidak sebenarnya Allah sangat sayangkan aku sebab tu Dia datangkan terlalu banyak ujian untuk aku syukuri hari ini....

Ternyata hari ini aku bersyukur dengan segala ujian dan rahmat Allah ni.... Hari ni aku mampu menarik nafas lega dan tersenyum dengan ganjaran yang Dia berikan pada aku.... Apa dugaan yang aku sedih sangat? Biarlah itu menjadi rahsia aku dan Allah.... Sesungguhnya bersyukur lah dengan segala dugaan yang diberikan sebab pasti ada sinar kebahagiaan yang menanti.... Yes, sekarang aku mampu menadah tangan bersyukur dengan segala ketentuan nya....

Alhamdulillah hari ni rezeki datang mncurah-curah, terima kasih Ya Allah.... Hari ni Allah memberi aku jalan untuk berbahagia selepas aku sedih dengan dugaan yang mendatang.... Allah dah lapangkan hati ku dengan rezekinya hari ini.... Siapa cakap Allah zalim? Siapa cakap Allah kejam? Tak, Dia tak kejam cuma Dia ingin mengejutkan kita dari lena yang panjang agar kita sedar semua ni milik Dia.... Yes, harta, kebahagiaan, kekayaan semua datang dari Dia bukan dari kita....

Encik Hubby, I need a long vacation.... Jom pi bercuti tenangkan fikiran.... Kan seronok dapat pergi tempat ala-ala oversea gitu hanya kita berdua.... Hahahahaha.... Romantik ke tidak? Kat mana agak nya nak sambut anniversary 1st kita yer? Ooopppsss secret dulu nanti akan diberitahu kelak.... Yang penting sekarang aku bahagia sebab kehidupan aku sekarang makin lengkap.... Tak semua orang dapat memiliki kebahagiaan yang aku kecapi sekarang.... Aku tahu ramai yang jeles dengan aku tapi itu rezeki aku, in sha Allah nanti rezeki kalian pulak...

Sekarang nak fokus pada masa depan tak nak jadi macam budak-budak sibuk nak bercuti sana sini sebab nak tunjuk pada orang aku mampu.... Aku kena lebih fokus pada hidup yang mendatang sebab hidup kita bukan untuk hari ini, hari esok dan tahun ni saja tapi untuk berpuluh-puluh tahun lagi... Bab kata Encik  Hubby tak payah lah pikir nak honeymoon, duit bukan untuk honeymoon saja, duit untuk banyak benda penting.... Baik simpan duit nak pergi Umrah @ Haji.... Baik bos! 

Kita tak der rezeki honeymoon pun, Allah bagi rezeki lain pada kita.... Rezeki yang tiada nilai jika nak dibandingkan dengan dunia ni.... Aku bersyukur dengan rezeki yang aku dapat ni..... Tak pernah rasa ini membebankan bahkan inilah dikatakan segalanya buat ku.... Cukup setakat ni je, nak sambung holiday dengan Balqis jap.... Maklum lah gembira tak terkata kan hanya Balqis je yang menyembuhkan segala kesedihan dan duka lara ku....

TALK : Tak sabar nak pi bercuti dengan my sweetheart